AktuelnoMedijski regulatori

Transparentnost Srbija: Lažna tvrdnja REM-a

03. sep 2019.
Transparentnost Srbija; izvor: N1
Zbog nedovoljno preciznog zakona, Regulatorno telo za elektronske medije ima mogućnost da samostalno odlučuje da li će pripremati i objavljivati izveštaje, kao i koliko će isti biti detaljni, objašnjava Transparentnost Srbija u nedavno objavljenom tekstu. Time je, zaključuju, tvrdnja REM-a da samo jedan izveštaj moraju da pripreme - „lažna”, navodi Transparentnost.

Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) nedavno je objavio izveštaj REM-a o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. godine i tako otkrio da su televizije sa nacionalnom frekvencijom u potpunosti bile u službi vladajuće Srpske napredne stranke.

REM je reagovao na istraživanje u dva navrata, na šta je CINS jedanput odgovorio. REM je objavio još jedno saopštenje povodom objave lista Danas, a organizacija Transparentnost Srbija se oglasila povodom pojedinih REM-ovih tvrdnji u tom tekstu.

„Kada se stave na stranu literarne, političke i druge digresije koje zauzimaju pretežni deo ovih tekstova, može se zaključiti da je glavni argument osporavanja nedavnog CINS-ovog teksta formalne prirode – ono što su pripremale stručne službe, a što Savet REM nije usvajao, „nije izveštaj’”, navodi Transparentnost.

REM je naveo i da je jedini izveštaj koji je u obavezi da usvoji izveštaj o količini reklama, odnosno komercijalnog sadržaja, koje stranke emituju u kampanjama, a koji šalje Agenciji za borbu protiv korupcije. U Transparentnosti Srbija objašnjavaju da ni u medijskim zakonima, niti u Zakonu o finansiranju političkih aktivnosti ne postoji obaveza REM-a da sačini i usvoji ovaj izveštaj.

„Problem u saopštenju REM-a jeste to što je tvrdnja o tome koje je izveštaje REM u obavezi da priprema po zakonu, a koje ne, lažna”, navode iz Transparentnosti i dodaju da zbog nedefinisane obaveze REM-a zakonom, ovo regulatorno telo nekada priprema i objavljuje izveštaje, a nekada ne, kao i da su nekada izveštaji detaljniji, dok su u drugim situacijama „krajnje šturi”.

Transparentnost Srbija u kontinuitetu prati oblast finansiranja političkih stranaka i izbornih kampanja u Srbiji, a u avgustu 2019. je objavila analizu „Pristup medijima i njihova kontrola – ključni problemi i moguća rešenja” u kojoj su izdvojeni glavni problemi u vezi sa ulogom medija u toku izborne kampanje. Među njima su neuravnoteženost u medijskoj zastupljenosti, nedovoljno informisanje građana o pitanjima koja su značajna za njihovo odlučivanje na izborima, ometanje ravnopravnosti kandidata u medijskoj promociji i pored postojećih pravila, medijskih i izbornih zakona.

Ističući i problem nepostupanja državnih organa, na primeru REM-a i Agencije za borbu protiv korupcije, Transparentnost Srbija predlaže i rešenja. Preciziranje obaveza REM-a u monitoringu, objavljivanje podataka o monitoringu elektronskih medija tokom kampanje u vidu otvorenih podataka, da se utvrde obaveze Agencije za borbu protiv korupcije, i tako dalje.

Autor:

Ostavi komentar

Prati
CINS neće objavljivati komentare koji sadrže uvrede, govor mržnje, pozivanje na nasilje ili diskriminišu bilo koju društvenu grupu. Takođe, nećemo odobravati optužbe na račun pojedinaca koje ne možemo da dokažemo. Hvala što poštujete ova pravila :)
Obavesti me o
guest
0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare

Tagovi

Povezano