AktuelnoMedijski regulatoriPolitičke partije

Savetnica predsednika Vučića: Ne vidim razlog da REM ne objavi izveštaj

05. sep 2019.
Savetnica za medije predsednika Srbije Suzana Vasiljević; foto: Insajder
Suzana Vasiljević, savetnica za medije predsednika Srbije, u pisanom odgovoru CINS-u kaže da ne vidi nijedan razlog zašto REM ne bi objavio izveštaj o nadzoru medija tokom predizborne kampanje 2016. godine. Ona takođe kaže da je Vučić bio prisutniji od drugih, jer su mediji pratili i njegove aktivnosti kao predsednika Vlade tokom kampanje.

Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) je nedavno objavio dugo skrivani izveštaj Regulatornog tela za elektronske medije (REM) o medijskom izveštavanju tokom predizborne kampanje 2016. godine i otkrio da su televizije sa nacionalnom frekvencijom u potpunosti bile u službi vladajuće Srpske napredne stranke.

Na pitanje novinarke CINS-a da prokomentariše to što REM nije objavio sporni izveštaj, već su to otkrili novinari CINS-a, Vasiljević je rekla da je to pitanje za REM.

„Ja zaista ne mogu da nagađam šta su bili njihovi razlozi i da li su oni imali zakonsku obavezu da ovaj izveštaj objave. Ja lično ne vidim ni jedan razlog za neobjavljivanje“, smatra Suzana Vasiljević.

Ona je takođe prokomentarisala i to što je SNS lista predvođena Aleksandrom Vučićem, prema izveštaju REM-a, bila daleko više zastupljena u medijima od drugih lista za vreme predizborne kampanje 2016. godine. Vasiljević razliku u korist Vučića vidi u tome što su mediji prenosili Vučićeve aktivnosti kao predsednika Vlade, među kojima su i brojni susreti sa svetskim liderima.

„Dakle, ovo se odnosi na ukupnu zastupljenost osobe pod imenom i prezimenom Aleksandar Vučić, koji je u tom trenutku predsednik Vlade i nosilac liste, što će reći da je REM sabrao minutažu svih priloga u kojima se pominje Aleksandar Vučić”, stoji u odgovoru Vasiljevićeve.

Međutim, ovo nije tačno, jer je REM u izveštaju iz 2016. godine do kojeg smo došli predstavio prisutnost izbornih lista tokom predizborne kampanje, ne i Vučićeve državne aktivnosti. Nakon što smo ovo napomenuli Suzani Vasiljević i tražili da u skladu sa tim pojasni svoje odgovore, ona je ostala pri ranijoj izjavi.

Takođe, Vasiljević je prokomentarisala i to što je Vučić gostovao u emisiji Intervju emitovanoj na B92, što nije omogućeno nijednom predstavniku opozicije.

„Predsednik Vučić je gostovao u emisiji kao predsednik Vlade, a ne kao nosilac liste”, kaže Vasiljević.

Za emisiju na TV Prva o Vučićevoj poseti kraju iz kog potiče njegova porodica kaže da je bila dogovorena pre kampanje i da se u njoj Vučić takođe pojavio kao predsednik Vlade, a ne nosilac liste.

„Emisija o selu iz kog potiče njegova porodica je, takođe, snimljena kao priča o predsedniku Vlade koji obilazi kuću svojih predaka, a ne kao predizborni program i u njoj nisu pominjani ni politički protivnici, ni političke teme”, navodi Suzana Vasiljević.

Izveštaj iz 2016. godine REM-a koji je objavio CINS pokazuje favorizovanje Srpske napredne stranke.

Tako je recimo u periodu od 4. marta do 21. aprila izborna lista čiji je nosilac bio Aleksandar Vučić u centralnim informativnim emisijama (dnevnicima i vestima u udarnim terminima) bila zastupljena šest sati i 25 minuta, odnosno skoro trećinu ukupnog vremena koje su kandidati imali, dok je opoziciona Demokratska stranka dobila dva sata i 46 minuta.

Nakon teksta, Regulatorno telo za elektronske medije je dva puta reagovalo, uz uvrede i omalovažavanje, ne demantujući navode CINS-a. Oni su takođe naveli da, s obzirom da je više organizacija objavilo izveštaje o zastupljenosti izbornih lista, završni izveštaj „Savet REM-a nije ni razmatrao, jer nije bilo nikakve potrebe za tim”.

Opozicioni Pokret slobodnih građana kao i organizacija 1 od 5 miliona su zbog nalaza u tekstu tražili smenu članova Saveta REM-a.

Autor:

Ostavi komentar

avatar
  Prati  
Obavesti me o

Tagovi

Povezano

Send this to a friend