Globalna mreža istraživačkog novinarstva (GIJN): Kako CINS probija barijeru prodržavnih medija

Globalna mreža istraživačkog novinarstva (GIJN) predstavila je sredinom juna rad CINS-a i posebno istakla uspeh priče o kol centru SNS-a koja je probila granice čitanosti CINS-ovih istraživačkih priča.
03. jul 2024.

Istraživanje „CINS u kol centru SNS-a: Agencija za hostese, kupovina glasova i milioni u kešu” dospelo je do tri i po miliona ljudi. CINS-ove priče obično ne dopiru do publike u istoj meri kao mediji sa nacionalnom pokrivenošću, ali sa kol centrom je bilo drugačije, naveo je Vladimir Kostić, glavni i odgovorni urednik CINS-a, u razgovoru za GIJN.

„To ukazuje da je CINS uspeo da izađe iz babla u kome se istraživački mediji u Srbiji nalaze“, rekao je Kostić.

Globalna mreža istraživačkog novinarstva je organizacija koja, između ostalog, organizuje konferencije, radionice i povezuje novinare iz celog sveta sa ciljem da se istraživačko novinarstvo proširi i unapredi. O radu CINS-a u proteklih godinu dana GIJN se osvrnuo u tekstu „Kako CINS istraživačkim novinarstvom probija barijeru prodržavnih medija?“ (How Serbia’s CINS Pushes Investigative Journalism Outside the State Media ‘Bubble’).

GIJN u tekstu piše i o multimedijalnom sadržaju CINS-a. U fokusu su prvi istraživački narativni podkast u Srbiji –  Tragovi, koji je za publiku na ovim prostorima novina, ali i interaktivna igrica Dobar, Loš, Korumpiran.

Ističe se i izbor tema o kojima CINS piše, pa se tako navodi da se ekološkim temama CINS bavio pre nego što su one postale vidljive široj javnosti. Izdvajaju se priče o malim hidroelektranama, kao i tekstovi u vezi sa rudnikom u Boru – na koji se CINS vraća i kroz svoj dokumentarac Oduzeta zemlja. 

U razgovoru za GIJN Tamara Filipović iz Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) navela je da CINS od drugih istraživačkih medija razlikuje to što se bavi problemima „običnih ljudi“, ali i dobar odnos sa publikom.

Priča o kol centru SNS-a osvojila je nagradu publike i treće mesto NUNS-ove nagrade za istraživačko novinarstvo Dejan Anastasijević, kao i priznanje za etičko novinarstvo koju dodeljuje organizacija Article 19.

GIJN se u svom tekstu osvrće i na veću vidljivost CINS-a na društvenim mrežama izdvajajući promociju na TikToku, ali i to što u okviru organizacije postoji poseban tim za promociju i angažovanje publike koji uvodi novine kroz drugačije forme i predstavljanje sadržaja.

Prijavite se na newsletter.

Hvala vam što prenosite tekstove CINS-a! Uz to je potrebno da navedete da ste priču preuzeli od Centra za istraživačko novinarstvo Srbije, kao i link ka tekstu koji prenosite.

Više informacija: cins.rs/uslovi-koriscenja/

Ostavi komentar

Prati
CINS neće objavljivati komentare koji sadrže uvrede, govor mržnje, pozivanje na nasilje ili diskriminišu bilo koju društvenu grupu. Takođe, nećemo odobravati optužbe na račun pojedinaca koje ne možemo da dokažemo. Hvala što poštujete ova pravila :)
Obavesti me o
guest
0 Komentara
Najstarije
Najnoviji Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare

Povezano

19. sep 2022.
Na mesto glavnog i odgovornog urednika Centra za istraživačko novinarstvo Srbije imenovan je dugogodišnji novinar i urednik aktuelnog sadržaja na sajtu CINS-a, Vladimir Kostić.
17. feb 2011.
Priča o načinu na koji je Miroslav Mišković u kabinetu Vojislava Koštunice, daleko od slobodnog tržišta i principa ravnopravne konkurencije, postao vlasnik „C marketa“ i tako, ostvario, prema izveštaju Komisije za zaštitu konkurencije, dominantan položaj na beogradskom maloprodajnom tržištu robe široke potrošnje nije nova, ali činjenice koje su do sada isplivale na površinu nisu sakupljene na jedno mesto i dostupne javnosti. CINS (NUNS) i OCCRP su pribavili od ranije poznatu dokumentaciju i dodali joj nešto nove.   Produkcija: CINS (NUNS) i OCCRP Glavni istraživač: Dragana Pećo Istraživački tim: Stevan Dojčinović, Bojana Jovanović, Anđela Milivojević i Vladimir Kostić Urednici: John Holland, Branko Čečen