InfografikMultimedijaMedijski regulatori

Zastupljenost izbornih lista na TV Prva u predizbornoj kampanji 2016. godine

29. avg 2019.
,
Aleksandar Vučić na TV Prva u vreme predizborne kampanje 2016; foto: printscreen, Youtube/CINSrbija
CINS je objavio dugo skrivani izveštaj REM-a o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. godine. U njemu se vidi i razlika u zastupljenosti izbornih lista na televizijama sa nacionalnom frekvencijom u odnosu na izbore 2014. godine. Razlika u zastupljenosti SNS-a se najviše primećuje kod televizije Prva.
 

(povlačenjem graničnika dobićete razliku u zastupljenosti lista 2014. i 2016. godine)

„Vesti u 19” zastupale su listu Srpske napredne stranke (SNS) 2014. godine 29,9% vremena, a opozicionu Demokratsku stranku 11,8%. Prevedeno u vreme trajanja TV priloga, prilozi o SNS-i su trajali nešto više od sat vremena dok su oni o DS-u trajali oko 24 minuta. Samo dve godine kasnije, lista predvođena Aleksandrom Vučićem u centralnoj informativnoj emisiji Prve (tada „Vesti u 18”) dobija 44,1% vremena, dok DS i dalje dobija oko 11,7%.

Za isticanje TV Prva tokom kampanja važan je kontekst vlasništva. Iako je bila javna tajna da je grčka kompanija Antenna Group vlasnik istovremeno Prve i B92, pre izbora 2014. to nije bilo legalno.

Naime, Zakon o radiodifuziji branio da jedan vlasnik ima više od 5% vlasništva u drugoj televiziji. Međutim, nakon izbora, u sklopu seta medijskih zakona, Narodna Skupština je izglasala novi Zakon o javnom informisanju koji je legalizovao ovu situaciju. Savet REM-a je u junu 2015. godine dao saglasnost Antenna-i da objedini vlasništvo Prve i B92.

Grčka kompanija je 2018. prodala ove dve televizije (zajedno sa radio stanicom, kablovskim kanalima i internet portalima) za oko 180 miliona evra Srđanu Milovanoviću, bratu Zvezdana Milovanovića, poverenika SNS-a za Niš.

Više o ovom izveštaju i najvažnijim nalazima pročitajte OVDE.

 

Realizovano u sklopu:

Autori:

Ostavi komentar

avatar
  Prati  
Obavesti me o

Tagovi

Povezano

Send this to a friend