AktuelnoPritisci na novinare

UPUTSTVO za akciju: STOP MEDIJSKOM MRAKU

27. sep 2017.
Akcija zamračenja medija i društvenih mreža u Srbiji | Četvrtak, 28. septembar, u podne

ŠTA JE IDEJA?


Ideja je da u četvrtak, 28. septembra u podne što više medija u Srbiji na određeno vreme prekine program, emitujući poruke kampanje „STOP medijskom mraku!“. Akcija je otvorena i za sve organizacije i građane i građanke, koji mogu učestvovati zamračenjem profila na društvenim mrežama.

Materijal za kampanju (slike, video, audio…) se nalazi na adresi https://tinyurl.com/y8b6kmyb


ZAŠTO OVO RADIMO?


Direktan povod za akciju jeste gašenje Vranjskih (http://www.vranjske.rs/), jednog od najznačajnijih lokalnih medija u Srbiji, zbog stalnih političkih pritisaka kojima više nisu mogli da se odupiru.


Ovom kampanjom želimo da skrenemo pažnju javnosti na činjenicu da je sloboda medija u našoj zemlji na izdisaju i da moramo svi zajedno da se borimo da je sačuvamo.


DA LI ZNAMO DA NIŠTA NEĆEMO DA PROMENIMO?


Zapravo, mislimo da hoćemo – prvo da vidimo koliko nas ima i da to pokažemo onima koji ne žele da u Srbiji postoje slobodni mediji. Odatle počinjemo.


KO SMO MI UOPŠTE?


Akciju organizuje grupa za slobodu medija koju je pokrenulo 27 medija, novinarskih i medijskih udruženja i organizacija civilnog društva, i koju je do sada podržalo više od 150 drugih organizacija i mnogo više pojedinaca. Spisak pogledajte na strani Medija centra Beograd /stojimuzvranjske.3868.html


KAKO MOŽETE DA SE UKLJUČITE?


ZA SVE


1. Prosledite ovu poruku na što više adresa!


2. Pratite Fejsbuk stranicu Za slobodu medija www.facebook.com/zaslobodumedija, gde ce biti objavljivane sve informacije u vezi sa akcijom


3. Pozovite prijatelje, rodbinu i komšije da takođe prate ovu stranicu


4. Objavljujte i šerujte sadržaj vezan za akciju


5. Koristite hashtagove #StopMedijskomMraku, #ZaSloboduMedija i #StojimUzVranjske


6. Ako već niste, pošaljite nam mail na stojimuzvranjske@gmail.com da nam javite da ste se uključili u akciju ili da nas podržavate

ZA POJEDINCE


1. Zamenite cover photo na profilu na Fejsbuku, Tviteru i Instagramu fotografijom ili videom koje možete skinuti sa https://tinyurl.com/y8b6kmyb

ZA ORGANIZACIJE


1. Zamenite cover photo na profilu vaše organizacije na Fejsbuku i Tviteru fotografijom ili videom koje možete skinuti sa https://tinyurl.com/y8b6kmyb


2. Zamracite sajtove prateci uputstva koja su navedena u sekciji ZA SAJTOVE

ZA SAJTOVE


1a) Downloadujte sliku sa crnom pozadinom i porukama kampanje sa https://tinyurl.com/y8b6kmyb i postavite je u cetvrtak u podne umesto naslovne stranice vašeg sajta, u trajanju od minimalno sat vremena, a idealno do ponoci 28. septembra.


ILI


1b) Sami napravite sadržaj u duhu kampanje koji pravi sličan efekat (baneri, pop-upovi) i u podne ga aktivirajte na sajtu.


ILI


1c) Sačekajte da napravimo plugin za WordPress sajtove i Java script koji će tokom perioda koji sami određujete postaviti stranu sa porukom kampanje. Plugin će biti dostupan u sredu tokom dana.


2. Zamenite cover photo na profilu vašeg medija na Fejsbuku i Tviteru fotografijom ili videom koje možete skinuti sa https://tinyurl.com/y8b6kmyb


3. Ako imate problem, pišite na podrska.zamracenje@gmail.com.

ZA TV STANICE


1. Preuzmite TV spot (15 sekundi) sa adrese https://tinyurl.com/y8b6kmyb (ili napravite svoj, sa porukama kampanje), emitujte ga u četvrtak u podne barem jednom, a onda nastavite sa ponavljanjem ili prekinite emitovanje na najmanje 15 minuta.


2. Ako imate sajt, pratite uputstva za zamracivanje navedena u sekciji ZA SAJTOVE


3. Zamenite cover photo na profilu vašeg medija na Fejsbuku i Twitteru fotografijom ili videom koje možete skinuti sa https://tinyurl.com/y8b6kmyb

ZA RADIO STANICE


1. Preuzmite radio džingl (ili napravite svoj, sa porukama kampanje), i emitujte ga u cetvrtak u podne barem jednom, a onda nastavite sa ponavljanjem ili prekinite emitovanje na najmanje 15 minuta.


2. Zamracite sajt (uputstva u sekciji ZA SAJTOVE)


3. Zamenite cover photo na profilu vašeg medija na Fejsbuku i Twitteru fotografijom ili videom koje možete skinuti sa https://tinyurl.com/y8b6kmyb

ZA ŠTAMPANE MEDIJE


1. Na naslovnoj stranici štampajte crnu markicu sa porukama kampanje. Ako vaš medij izlazi nekim drugim danom, svejedno se možete priključiti, samo nam javite tačan datum na adresu stojimuzvranjske.com


2. Zamračite sajt (uputstva u sekciji ZA SAJTOVE)


3. Zamenite cover photo na profilu vašeg medija na Fejsbuku i Twitteru fotografijom ili videom koje možete skinuti sa https://tinyurl.com/y8b6kmyb


Hvala!

Prijavite se na newsletter.

Hvala vam što prenosite tekstove CINS-a! Uz to je potrebno da navedete da ste priču preuzeli od Centra za istraživačko novinarstvo Srbije, kao i link ka tekstu koji prenosite.

Više informacija: cins.rs/uslovi-koriscenja/

Ostavi komentar

Prati
CINS neće objavljivati komentare koji sadrže uvrede, govor mržnje, pozivanje na nasilje ili diskriminišu bilo koju društvenu grupu. Takođe, nećemo odobravati optužbe na račun pojedinaca koje ne možemo da dokažemo. Hvala što poštujete ova pravila :)
Obavesti me o
guest
0 Komentara
Najstarije
Najnoviji Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare

Povezano

14. jul 2023.
Pre nešto više od mesec dana, 29. maja ove godine, Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) objavio je tekst pod nazivom „Potraga za radioaktivnim zrnom ili kako je sve krenulo naopako“. U tekstu smo se bavili događajem koji je u javnosti doskora bio nepoznat. Naime, radioaktivni deo je izgubljen u polju kod Iđoša, a njegovo zračenje je moglo da dovede u opasnost stanovnike ovog mesta. Priča je građanima donela detalje onoga što je usledilo posle, odnosno kako su institucije reagovale.
19. jun 2023.
Za vreme prošlogodišnje kampanje, Srpska napredna stranka (SNS) je koristila dvosatnu emisiju na Pinku za promociju, što po Zakonu o oglašavanju nije dozvoljeno. Istraživanje CINS-a pokazuje da se iza toga krije finansijska korist čija je zakonitost upitna i da to ovoj stranci nije prvi put.
11. maj 2023.
Nakon masovnog ubistva u osnovnoj školi Vladislav Ribnikar u Beogradu, predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je mere kako bi se sprečilo da se tako nešto ponovi. Jedna od njih je pooštravanje kazni za nepoštovanje obaveza medija, između ostalih i televizija. Ipak, dosadašnja praksa pokazuje da nije najveći problem u kaznama, nego u tome što se televizijama gleda kroz prste.
29. sep 2022.
Od početka 2020. godine list Informer dobio je najmanje 18,3 miliona dinara javnog novca na konkursima za medijske projekte, i pored toga što konstantno krši novinarske standarde.