16 Novembar 2012, 12:16

Komentari (0)

Podnosila dokumenta za Press a danas šefica Đilasovog kabineta

Miroslava Dajč je 2007. godine kao advokatska pripravnica obavila prenos vlasništva u Pressu a danas se nalazi na mestu šefice kabineta gradonačelnika Dragana Đilasa. Đorđe Stefanović, jedan od osnivača i direktora  Pressa, bio direktor u Đilasovoj firmi Sport media

Vladimir Kostić

Miroslav Mišković je u ponedeljak objavio da će povući svoje vlasništvo u dnevnom listu Press, potpuno ignorišući činjenicu da se nije ni znalo pouzdano da je on jedan od vlasnika, već se samo nagađalo. Drugi deo istog nagađanja je, međutim, ostao nejasan – gradonačelnik Beograda Dragan Đilas se ne oglašava, iako je pretpostavka o njegovom udelu postala uobičajena u srpskim medijima. Politički suparnici i mediji ga godinama optužuju da “skriva“ svoje vlasništvo u Pressu. Vrhunac se desio u avgustu ove godine kada je antikoruptivni portal Pištaljka objavio fotografiju beležnice, navodno sa tviter profila potpredsednice “Delta holdinga”, Jelene Krstović, na kojoj se vidi tekst sadržine : “D.Đilas, 1. Press – poslovanje, nova firma, ljudi, štamparija, kredit“ i datum 23.08.2012. godine.
 

Đorđe Stefanović, jedan od osnivača i nekadašnji direktor Pressa

Centar za istraživačko novinarstvo Srbije se skoro godinu dana bavi vlasništvom medija uopšte, a među njima i dnevnih novina Press. Ugovori, poslovna i sudska dokumenta do kojih smo došli, pokazuju nekoliko veza između osoba i preduzeća koji su upravljali Pressom s jedne, i Dragana Đilasa i Miroslava Miškovića s druge strane.

 

Press su bile jedne od tiražnijih novina u Srbiji, koje su iznenada ugašene juče – odmah nakon što je Mišković najavio da se povlači iz njih. Press je osnovan 26.12.2005, a 49% vlasništva je imala firma “NPC international doo”. Prema dokumentaciji iz Agencije za privredne registere (APR) vlasnik i direktor NPC-a je u tom trenutku bio Đorđe Stefanović koji je u isto vreme bio i direktor Pressa. Međutim, prema ugovoru o prenosu udela u “NPC International”, koji je potpisan 24.11.2005. godine, Stefanović je kompletno vlasništvo preneo na firmu “Markus limited partnership” iz Paname, koju je zastupao advokat Srđan Kovačević. Ova promena je u APR upisana u januaru 2006. godine, mesec dana posle osnivanja Pressa.

 

Pre nego što je osnovao Press, Stefanović je bio direktor u firmi Sport Media čiji je većinski vlasnik od osnivanja do gašenja te firme bio Dragan Đilas. Prema dokumentaciji Agencije za privredne registre, firmu su 2002. osnovali Dragan Đilasa i Dragoslav Ilić i to kao „preduzeće za marketing i promociju sportskih aktivnosti“. Za direktora je postavljen – Đorđe Stefanović. Na toj poziciji je ostao do decembra 2004. godine kada je odlukom skupštine preduzeća “Sport Media” razrešen dužnosti.

 

Stefanović je novinaru CINS-a rekao da u trenutku kada je Press osnovan, Đilas nije imao nikakve veze sa novinama.

 

Politički suparnici i mediji ga godinama optužuju da “skriva“ svoje vlasništvo u Pressu

„Mi smo zajedno napravili tu firmu sa ovim ljudima, novinarima, koji su u tom trenutku bili tu i koji su i dan danas suvlasnici tog lista”, rekao je Stefanović. ”Ja sam otišao pre četiri godine, stvarno ne znam šta se u međuvremenu izdešavalo”.

 

Firma “Sport Media” je obrisana iz privrednog registra 2007. godine, a registracionu prijavu je Agenciji za privredne registre podneo Arpad Zavarko, advokat iz advokatske kancelarije Srđana Kovačevića.

 

Najzanimljiviji podatak se odnosi na Miroslavu Dajč, sadašnju šeficu kabineta gradonačelnika Đilasa.

 

Ona je takođe radila u advokatskoj kancelariji Kovačević.

 

Među brojnim novostima sa sednice upravnog odbora Advokatske komore Vojvodine, može se pronaći i ona od 10. marta 2006. godine, sa sledećom sadržinom: ”Upisuje se u Imenik advokatskih pripravnika Advokatske komore Vojvodine u Novom Sadu DAJČ MIROSLAVA (…) na advokatsko pripravničku vežbu kod Kovačević Srđana, advokata u Novom Sadu, dana 10. 03. 2006. godine, u trajanju od dve godine”.

 

Već sledeće, 2007. godine, iz vlasništva firme “Press publishing group” (čije zavisno društvo su bile i dnevne novine Press) se povukla kompanija sa identičnim nazivom iz Hong Konga. U Rešenju Agencije za privredne registre kao podnosilac ove prijave je

Miroslava Dajč (treća sa leve strane) na prijemu u Starom dvoru

naveden advokat Srđan Kovačević, ali je u gornjem desnom uglu stajalo rukom ispisano:– “Miroslava Dajč”. Naime, ona je i ranije, na osnovu punomoćja ove advokatske kancelarije, mogla da  podnosi dokumentaciju i vrši registraciju promena u Pressu. Iz Imenika advokatskih pripravnika Advokatske komore Vojvodine, Miroslava Dajč je bila izbrisana 2008. godine. Na sajtu Grada Beograda, kao šef kabineta Gradonačelnika Dragana Đilasa navedena je Miroslava Dajč. Na toj poziciji se nalazila i pre ovogodišnjih izbora, ali kada je tačno postavljena za šeficu kabineta i ko ju je postavio, nije poznato jer iz Grada Beograda, na zahtev CINS-a za dobijanje kopije rešenja o njenom postavljanju, ni nakon pet meseci nije odgovoreno.

 

Iz kancelarije Kovačević su odbili da daju bilo kakav komentar i da odgovore na pitanja CINS-a.

 

Novinar CINS-a je pokušavao stupiti u kontakt sa Miroslavom Dajč, kao i sa Draganom Đilasom, preko njegovog PR-a, ali se niko nije odazvao na pozive.


Komentari (0)
Napiši komentar


Ime i prezime

Komentar




Ne možete da protumačite sliku? kliknite ovde da osvežite

Podrzi nas - podrzi CINS