Slike porodilišta
Novinari i voditelji: Stefan Marković i Jovana Tomić
Urednik: Vladimir Kostić
Obrada i dizan zvuka: Dejan Tomka
Muzika: Rade Sklopić
Produkcija: Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS)
Podrška u realizaciji: Podcast.rs
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Ova epizoda nije o umetnosti. Ali priča počinje sa deset slika na platnu, uramljenih u drvene ramove.
JOVANA MILOVANOVIĆ: Imamo teme koje su vezane za neke pejzaže, uslovno rečeno, prikaze drveća, kuća, neke vode, vidimo čak i neke gradske, urbane pejzaže poput isečaka objekata na ulicama grada, vidimo i životnjske motive koji su posebno zanimljivi.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Ovo je Jovana Milovanović, istoričarka umetnosti iz Beograda, koja radi na Filozofskom fakultetu kao stručni saradnik. I Jovana je autorka podkasta HistoryCast.
Ja volim umetnost, volim slikarstvo, ali ne bih mogao da kažem da sam sada nešto stručan da analiziram slike. Zato sam i pozvao Jovanu.
JOVANA MILOVANOVIĆ: Meni ova životinja na slici liči na risa nekog koji je takoreći smešten u neku polustepsku ili kako bismo već okarakterisali tu sredinu i onako možda malon čak i preteći deluje, ne znam kako tebi.
STEFAN MARKOVIĆ: Da, kao da gleda u posmatrača.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): Jovana je prošla kroz svaku sliku i za svaku je imala zanimljiv komentar.
JOVANA MILOVANOVIĆ (KOLAŽ DA SE PREKLAPA JEDNO PREKO DRUGOG): …ova slika u koju ti i ja sada gledamo bi eventualno mogla da ukazuje na tu snagu ženske seksualnosti koja je zadužena za produžetak vrste […] Opet predimenzionirana ruka […] ja mislim da je ovo dete u trenutku rađanja. […](6:26) i kolorit je urađen tako da je pozadina u boji, a samo dete naslikano u takozvanom gvizaju[…] E, a možda najzanimljiviji deo motiva se odnosi na prikaze trudnica i takozvane prokreacije, odnosno majke sa decom. To mene odmah naravno podseti na Klimta […] Ovi pejzaži mi ne izazivaju nikakva osećanja jer su okej. Samo okej. Izgledaju kao nešto što može da se kupi u Knez Mihalovoj.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Ali Jovana i ja nismo u Knez Mihailovoj. [Ubod]
Niti u nekoj galeriji, antikvarnici ili možda na buvljaku… Mi govorimo o slikama koje su poklonjene, pazi sad: niškom porodilištu [ubod]
I možda se pitaš šta će slike porodilištu koje je i po rečima porodilja i prema istraživanjima, pa i prema samom predsedniku Srbije Srbije Aleksandru Vučiću u užasnom stanju.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): O čemu se tu radi? Nekoliko slika sa jedne kolonije prodato je za 46.000 dinara i te pare su donirane niškom GAK-u. Deset slika koje niko nije kupio, takođe su uručene porodilištu.
Ali zašto? [Ubod]
DEJAN MITIĆ: U pitanju je, znači, donacija, kojima ćemo da oplemenimo jedan prostor i da ga učinimo lepšim za naše pacijente. Znači, pre svega, za majke.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Ovo je bio Dejan Mitić, načelnik niškog porodilišta. On kaže da su slike tu da oplemene porodilište. A kako su ove slike uticale na Jovanu?
JOVANA MILOVANOVIĆ: Pa neprijatno mi je bilo da ih gledam iskrena da budem zato što mislim one imaju čak neke dobro odrađene elemente. Umetnici koji su ih radili vidim da umeju da vladaju perspektivom da mogu čak i koloritno da kažem da iznesu sliku ali meni je odabir i realizacija tema vrlo, u najmanju ruku, specifičan. Nekako mi nije jasno do kraja šta se tu zbilo.
[Uvodna špica]
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Moje ime je Stefan Marković.
JOVANA TOMIĆ: A ja sam Jovana Tomić. Ti slušaš CINS-ov podkast Glasna žica.
U ovoj epizodi govovorim o jednoj ženi kojoj je nakon lične tragedije Instagram postao oruđe za prikazivanje surove slike srpskih porodilišta.
Koliko su zaista loši uslovi u njima i ima li nade da se nešto promeni?
[Zvuk ispred porodilišta]
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Nalazim se ispred niškog porodilišta.
Nisam dobio dozvolu da snimam unutra, niti dozvolu da uradim intervju sa direktorom ili nekim drugim iz porodilišta.
Inače, baš u ovom porodilištu su mi rođeni i sin i ćerka.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): Stefane, ti imaš dva deteta.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Aha.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): I kakvo je tvoje iskustvo sa porodilištem?
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Pa iskreno, ne bih ja nešto mogao da ti kažem. To je više iskustvo moje žene, ali znam da nije bila baš zadovoljna.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): A što?
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Pazi, već je prošlo dosta vremena, ali znam da se žalila generalno na odnos prema porodiljama. I naravno, posteljine, hrana… Jedva je čekala da izađe.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): Ona se porađala u Nišu, je l’ tako?
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Da, da, u Nišu. Baš u ovom porodilištu koje, kako kažu, oplemenjuju ovim slikama sa početka priče.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Tada sam umesto mikrofona i slušalica, nosio korpu za bebu.
Ali ovo nije priča o meni… Niti o mojoj ženi i deci. Ovo je priča o jednoj Mileni iz Niša. Ženi koja se čitiri puta porađala, o ženi koja je doživela tragediju iz koje je nastalo nešto humano.
MILENA BLAGOJEVIĆ: Ja sam Milena Blagojević poznatija ovde kao influenser mada kako umem ja da kažem ne svojom voljom influenser zato što je to tako krenulo spontano. Inače sam ekonomista. Imam svoju firmu, imam troje dece i to je to.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Milenu poznajem jako dugo. Zapravo, njen suprug Darko mi je jedan od najboljih prijatelja. I ona je baš kao i moja supruga više puta odlazila u niško porodilište.
[tenzija]
MILENA BLAGOJEVIĆ: Prvi porođaj je bio 2014. godine i kad ideš prvi put negde nemaš nikakva očekivanja.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Znaš ono što je negde usađeno kao praksa ovde kod nas: kada ideš kod lekara, ne bi bilo loše da nađeš vezu.
Da pogura malo, ako negde zapne; da lekar više pažnje obrati na tebe. Ovo je naročito uobičajeno kod operacija ili baš porođaja.
Milena je imala tu sreću da poznaje jednu ženu koja je radila tamo.
MILENA BLAGOJEVIĆ: Nikad nisam davala kovertu i to plaćanje mislim ne, čula sam da se to radi ali ja stvarno nisam ali sam imala to neko poznanstvo i bila sam srećan što eto imam nekog svog tamo.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): Dok je bila u porodilištu, u njenu sobu je ušla medicinska sestra. Pozvala ju je da pođe sa njom.
MILENA BLAGOJEVIĆ: Vodi me do hodnika i otvara jedan limeni onaj ormarić najobičniji i kaže mi biraj. Ja u fazonu šta da biram. Mogla sam da izaberem spavaćicu, sama da izaberem koju ću znači ne ono koju su oni nego sama da biram i to je bila jedna privilegija koju sam ja imala preko veze.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Izabrala je roze spavaćicu.
MILENA BLAGOJEVIĆ: Kad sam ja to obukla, fale dva tri dugmića, ne znam neke fleke od joda ili krvi. Mislim svi kažu da su od joda, valjda je manje strašno ako je od joda nego od krvi pa kao da ti nije glupo. Tako da mi je taj prvi susret bio u fazonu gde sam došla, šta je ovo.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Spavićica je bila tek vrh ledenog brega. U porodilištu mnogo toga nije valjalo.
MILENA BLAGOJEVIĆ: Nije bilo posteljina, jastučnica, nije bilo čaršava bez neke rupe ili bez neke fleke što je samo po sebi nekako jezivo i osećaš se prljavo. Bukvalno prljavo.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): A kakve su sobe?
MILENA BLAGOJEVIĆ: U nekim sobama su po tri žene, u nekima su čak po šest.
STEFAN MARKOVIĆ: Po šest u sobi?
MILENA BLAGOJEVIĆ: Po šest u sobi, da. Takve su sobe. Ja sam uvek imala sreću da sam u sobi gde su po tri žene. Stvarno mislim, kad si ti u sobi sa šest žena i kad ti sutradan, pošto je tad bio bebi frendli pošto su bebe sa mama, kad dođu šest bebe to je stvarno jedno haotično stanje da ti tu budeš dva, tri dana gde bebe plaču, gde jednu nešto boli, gde druga krvari.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Posebna avantura je bila odlazak u toalet.
MILENA BLAGOJEVIĆ: I ne znam koliko 20ak soba imaš jedan ve-ce. Odnosno na početku hodnika su ve-ce za sve sobe.
STEFAN MARKOVIĆ: Za sve sobe?
MILENA BLAGOJEVIĆ: Za sve sobe. Znači ako si ti na najdaljem kraju tamo znači ti sad nema veze što si se porodila sinoć i što jedva hodaš, neka ima manju ranu, veću, mislim različiti su porođaji, neka može da hoda, neka ne. One sve idu u taj jedan WC. Mislim jedan, to je dva tri WC koliko već ima ali na jednom mestu u tom hodniku. I to je bilo prljavo i baš onako loši uslovi.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): I ono na šta sam čuo da se najčešće porodilje žale, a sigurno i ti… Možeš da pogođaš… Tako je: hrana! [Ubod]
MILENA BLAGOJEVIĆ: kad ti oni donesu one metalne tanjire i ono meni to kao kad gledam ono u filmovima, zatvor. Al stvarno, to su oni metalni tanjiri sad okej njima je to jednostavnije verovatno da se čisti, pere, ali to onako baš bude grozno nekako i baš je doručak bio slab.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Doručak je bio slab, a večera je dolazila rano.
[tenzija]
MILENA BLAGOJEVIĆ: Onda sećam se recimo bila je večera u pet. Šta da radim ja uveče, mislim jedem u pet i to isto bude tako neka kifla, nešto. Ja trudna, razumeš. Šta da radim ja uveče. Ne mogu da legnem da spavam u pet. Pogotovu kad si u sobi, ceo dan ležiš, nemam šta da radim. Već u osam sam gladna, jela bih još nešto.
[Reklama]
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Milena se u niško porodilište vraćala još dvaput. Nakon Lene, 2017. je rođena Anja. 2020. godine rođenja je Nina. I tada… pa stvari nisu išle kako treba.
MILENA BLAGOJEVIĆ: Porođaj ko porođaj je prošao okej, brzo sam se porodila s tim što se ta trudnoća i taj porođaj i nije dobro završio. Mi smo tu bebu izgubili posle mesec dana i to je bila jedna, mislim ne znam i dalje ne znamo žašto. Nemamo jasan razlog zašto se to desilo.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Milena, njen suprug i dve ćerke su se nakon toga preselili u Beograd. Ali, Milena je uradila još jednu stvar. Otvorila je Instagram profil Mama iz fioke.
MILENA BLAGOJEVIĆ: Baš je to odjeknulo, ne znam. Da l’ ljudi vole traume, te priče, ko što kažu klikće se.. mislim ja sam iskreno pisala zbog sebe. Nemam ja ništa od toga što..
STEFAN MARKOVIĆ: Ti si pisala o onome što je bilo?
MILENA BLAGOJEVIĆ; Pa pisala sam ono, da. Pisala sam o tome kako je meni, kako je to, kako se deca nose sa tim pošto kažem ti krenuli smo kod psihologa i ona je shvatila da sam ja jedan zatvoreni tip osobe.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): A onda su počele da stižu i drugačije poruke. Poruke od žena koje su imale loša iskustva sa porodilištima u Srbiji. To su ono, pocepane spavićice, umrljani dušeci, prljavi toaleti, takve stvari. Viršle i parče hleba na metalnom tanjiru.
I onda sam zajedno sa Milenom ušao na njen profil da vidimo čega sve tu ima.
STEFAN MARKOVIĆ: Uđi u fotke.
MILENA BLAGOJEVIĆ: Možda me one inspirišu da se podsetim šta su sve slale. Porodilište, idemo prvi deo. Vidiš to je neka supa i šta je ovo, ne znam, parče hleba u metalnom tanjiru. Vidiš ove. Mislim meni je stvarno žao što ovo ne može da se vidi.
STEFAN MARKOVIĆ: Aha. Šta je to?
MILENA BLAGOJEVIĆ: Pa to je sve večera.
STEFAN MARKOVIĆ: Jaje..
MILENA BLAGOJEVIĆ: Jaje, parče neke salame i verovarno sirko, ne znam.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Jasmina Mihnjak, suosnivačica portal Svet za nas, godinama se bavi roditeljstvom. Ona je psihološkinja iz Novog Sada, koja je završila srednju školu za babice.
Ona kaže da hrana u porodilištima zapravo najbolje oslikava samo stanje u porodilištima.
JASMINA MIHNJAK: Zanimljivo je to što mi kada razmišljamo o porodilištima krenemo nekako uvek od hrane koja je možda najmajne bitna, a onda u razmišljanju na tu temu i baš prilikom gostovanja u nekoj emisiji sam to spomenula kako je i ta viršla na onom metalnom tanjiru kako joj serviraju u porodilištu zapravo prikaz i možda najbolji pokazatelj stanja i odnosa prema porodiljama, odnosno stanje u našim porodilištima.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): Jasmina je 2016. i 2019. godine radila istraživanja o stanju o srpskim porodilištima za portal Bebac, u kojem je tada bila glavna urednica.
JASMINA MIHNJAK: Ocenjivali su uslovi boravka, ocenjivali su se zadovoljstvo prijemom, zatim odnos sa babicama, odnos sa lekarima, dostupnost epiduralne anestezije, zadovoljstvo podrškom oko dojenja…
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): Ono što je pokazalo to istraživanje je da nemaju sve žene iste uslove u različitim porodilištima.
JASMINA MIHNJAK: retko koje porodilište u Srbiji danas obezbeđuje epiduralnu anasteziju što je u 21. veku nezamislivo, to bi trebalo da bude dostupno svakoj ženi u Srbiji. Druga stvar, mi se suočavamo sa velikom diskriminacijom žena zato što u Beogradu na primer žene mogu da biraju u koje će porodilište da idu, dok u nekim gradovima nema nijednog porodilišta.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Jasmina kao jedan od glavnih problema vidi to što veća porodilišta kod nas funkcionišu tako da žene praktično prolaze kao na pokretnoj traci. Samim tim, osoblje je preopterećeno i nervozno.
JASMINA MIHNJAK: Sam taj prvi utisak kada vidimo tu užurbanost, kad nas dočeka neko ko će odmah u startu da viče na nas ili što si sada došla, došla si prerano ili ne znam što sada vičeš, ako ti je bolan pregled kako ti misliš da izađe beba ili te prosto ubrzavaju, ne moraju čak ni da budu neke ružne reči ili neki napad, dovoljno je da se samo oseti takva atmosfera što utiče i na samu fiziologiju porođaja.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Svake godine, u Srbiji se praktično rodi duplo manje dece u odnosu na broj ljudi koji umre. Baš imamo problem sa natalitetom. I onda krenu one akcije tipa „Rađaj ne odgađaj“ ili pare… Da, pare. Za svako dete toliko i toliko i to je nešto što treba da motiviše žene da rađaju.
A da li je to baš tako?
JASMINA MIHNJAK: To je jako dobar marketinški trik koji sad već jako ljuti mame. Upravo sam se iznervirala. (…) 23:02 To što ćeš ti povećati roditeljski dodatak samo pokazuje da ste izabrali najlakšu meru koja će da zadovolji veliki broj ljudi. Odnosno, moći ćete jako lepo da izreklamirate 300 hiljada, 500 hiljada i tako to sve zvuči jako vau. Ali nije poenta u tome da mi rodimo dete i da se tu završi priča. To jest da zatrudnimo, oni to maltene već te otpišu kad zatrudniš, to je to, stiže još jedno.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): Jasmina kao rešenje vidi izgradnju više manjih porodilišta.
JASMINA MIHNJAK: Bolje bi bilo da se ulagalo u ta manja porodilišta i da se uložilo u bolji neki transport, u neki bližu mogućnost podrške ukoliko dođe do toga, nego sada kada se zatvore ta manja porodilišta opet migriraju te žene u velika porodilišta koja su već prenatrpana.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): I sama vlast je svesna toga da su porodilišta u lošem stanju. I o tome govori… Pa bar u predizbornim kampanjama.
ALEKSANDAR VUČIĆ: Znate kad majka hoće da podari život, a onda ode u prostorije u kojima ne radi česma u toaletu ili nije sve čisto i uredno ili se vidi da 30 ili 50 godina niko ništa nije promenio, onda je to za nas loše.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): Ovo što čuješ je Aleksandar Vučić, predsednik Srbije i njegova obećanja sa predizborne kampanje iz 2024.
ALEKSANDAR VUČIĆ: Ako govorimo narodu da želimo više dece, a nismo u stanju da uredimo porodilišta, onda smo mi licemeri.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): Ali šta o samim uslovima u porodilištima misle oni koji zapravo tamo rade? Da li je sve tako crno?
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Za ovo smo morali da nađemo nekog ko radi ili je radio u porodilištima.
MARIJA STANOJEVIĆ: Ja sam Marija Stanojević, ginekolog. Radila sam u najvećem našem državnom porodilištu u bolnici Narodni front 18 godina i nakon toga još dve godine u privatnoj, Medigroup bolnici.
STEFAN MARKOVIĆ: Kakvi su uslovi u porodilištima? Eto, iz tvog nekog iskustva, kako je bilo u Narodnom frontu dok si radila?
MARIJA STANOJEVIĆ: Pa, u Narodnom frontu je bilo odlično. To je bolnica sa najviše porođaja. 7.000 porođaja godišnje ima, jako je velika gužva, puno se radi, ali je… lepo.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Marija kaže i da je, recimo, hrana u Narodnom frontu odlična.
MARIJA STANOJEVIĆ: Bolnica ima svoju kuhinju. Tačno se zna. Obroci su u zavisnosti od pacijenta. Ako je žena dijabetičarka ili ima posebnu hranu koju jede, ona dobija to što treba, a ako nije, onda se hrani normalno. Odlična je hrana.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): I prema istraživanju o porodilištima, o kojem sam govorio sa Jasminom Mihnjak, Narodni front su mame dobro ocenile.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): Ali i sama kaže da su uslovi u privatnim bolnicama bolji. Pa zašto je to tako i šta su glavni problemi kod državnih porodilišta?
MARIJA STANOJEVIĆ: Najveći problem je gužva, zato što ima jako puno posla i možda osoblje nije u stanju da se posveti pacijentu kao što je to slučaj sa privatnim porodilištima.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): Marija kaže da je sve u očekivanjima budućih mama.
MARIJA STANOJEVIĆ: Ako očekuju da dođu, da se porode lepo i da sa zdravim detetom odu kući na nogama, onda neće biti problema, a ako očekuje da je pet ljudi drži za ruku sve vreme, to je u državnim bolnicama nemoguće.
STEFAN MARKOVIĆ: Šta je to što bi moglo da se promeni da bi bili bolji uslovi u srpskim porodilištima?
MARIJA STANOJEVIĆ: Pa da bude više mesta i više lekara.
STEFAN MARKOVIĆ: Znači, samo je to?
MARIJA STANOJEVIĆ: Pa to je najveći problem.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Milena na Instagramu više nije Mama iz fioke. Jednostavno je Milena Blagojević.
Kao influenserka ne može mnogo sama da uradi da bi se poboljšali uslovi za porodilje. Ona je tu da alarmira. Da pokaže javnosti kakvo je realno stanje.
Preko svog Instagrama pokretala i mnogo akcija. Sakupljale su se pare za bolesnu decu i slično, ali i dalje upire prstom na sve manjkavosti u srpskim porodilištima.
Tako je sredinom 2024. alarmila javnost zbog saglasnosti koju je porodilište Zvezdara davalo porodiljima.
MILENA BLAGOJEVIĆ: Saglasnost je bila da u fazonu potpisuješ to i nemaš pravo da se žališ nakon toga za bilo šta što ti se desi.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): Ali upravo zahvaljujući njenoj inicijativi, ovo nije zaživelo.
MILENA BLAGOJEVIĆ: Prijavili smo inspekciji i iz inspekcije dobili odgovor da su kao utvrdili da jeste to bilo samo u periodu od 15 dana, kako inspecija kaže, sad da li je tako ili nije, nebitno, ali kao utvrdili su da jeste tako bilo i da od tog trenutka to prestane i neće više kao to da se potpisuje i da se to obustavilo.
STEFAN MARKOVIĆ (NARACIJA): To je možda bio mali korak, ali svakako značajan. Za to vreme, Milena i još par drugih influenserki nastavlja borbu za bolje uslove u porodilištima, iako možda nekada deluje uzaludno.
MILENA BLAGOJEVIĆ: Možda čak ništa mi nećemo da promenimo, ali bar da se priča, da se vidi da smo mi nezadovoljne, da to nekako stoji. Šta znam, mislim da treba da budemo uporne a ne da stanemo.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): A šta misli Milena o slikama sa početka ove priče, koje su donirane niškom porodilištu da bi ga oplemenile?
MILENA BLAGOJEVIĆ: Pa meni je samo žao što te slike nisu bile kad sam ja bila. To bi baš onako, mislim da bi mi bilo lakše recimo i to mi je baš onako, znaš kad misliš da ne mogu gore uvek te iznenade. Mislim znaš, kome bi to palo na pamet.
STEFAN MARKOVIĆ: Mislim jeste lepa stvar poklanjanje slika, ali?
MILENA BLAGOJEVIĆ: Jeste, što da ne. recimo ja bih predložila da ne budu samo slike na zidu nego da probaju na spavaćicama neki print ili rađanje Venere tamo u porođajnoj sali, tako nešto. Mislim da bi to bilo okej da se isprati. Znaš, gde je rupa na čaršavu, a ti udari Mona Lizu. To bi bilo okej. Bar da bude šareno jer ovako kad je belo znaš jasno se vidi fleka ili ako je rupa ili jod.
[Odjavna špica]
Ovo je bila Glasna Žica.
Epizodu je producirao Centar za istraživačko novinarstvo Srbije
Uređivao je Vladimir Kostić. Muziku komponovao Rade Sklopić. Snimanje i dizajn zvuka Dejan Tomka.
Podrška u realizaciji podcast.rs.
Ja sam Stefan Marković.
JOVANA TOMIĆ (NARACIJA): A ja Jovana Tomić.
Hvala na slušanju.