AktuelnoFinansiranje medijaSud i tužilaštvo

Niški sud poništio prošlogodišnji medijski konkurs u Subotici, novo rešenje identično starom

28. dec 2016.
Foto: Magločistač
Upravni sud u Nišu poništio je prošlogodišnji medijski konkurs u Subotici na kome je dodeljeno oko 26 miliona dinara i naložio gradonačelniku Subotice da donese novo rešenje. Gradonačelnik je doneo novo rešenje 23. decembra - identično poništenom.

“Presudom Upravnog suda u Nišu 4. novembra 2016. godine poništeno je Rešenje o raspodeli sredstava budžeta grada Subotice za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja od 25. juna 2015. godine i predmet vraćen gradonačelniku grada Subotice na ponovno odlučivanje“, navedeno je u novom Rešenju o raspodeli sredstava u oblasti javnog informisanja koje je objavljeno na zvaničnoj stranici grada Subotice.

 

Foto: Magločistač

U istraživanju portala Magločistač, koje je objavljeno krajem aprila 2015. godine, navedeno je da su novi medijski zakoni usvojeni 2014. godine trebali da reše pitanja finansiranja lokalnih medija u Srbiji i odvoje ih od uticaja politike, ali da primer Subotice pokazuje suprotno i da su novac ponovo dobili projekti bliski pojedinim političkim strankama ili projekti bez adekvatnog obrazloženja što je potvrdio i tadašnji gradonačelnik Subotice Jene Maglai.

 

“Bilo je veoma ozbiljnih pritisaka vezano za te pare, ljudi iz Komisije su odradili posao savesno, odgovorno i stručno. Apetiti mnogih subotičkih medija su veoma visoko podignuti“, rekao je tada Maglai za naš portal.

 

Konkurs za sufinansiranje projekata u oblasti javnog informisanja raspisan je 23. marta 2015. godine. Ukupno je dodeljeno 25.796.200 dinara, za 20 medijskih projekata. Najviše novca – osam miliona dinara – dobila je Fondacija Panonija, osnivač RTV Pannon, iza koje slede Euro Alfa, kao osnivač RTV CITY, sa oko četiri miliona dinara i RTV YU ECO sa 3,8 miliona dinara, a Magazin Dani dobio je 2,5 miliona dinara.

 

O dodeli novca medijima u Subotici je pisao i CINS.

Prijavite se na newsletter.

Hvala vam što prenosite tekstove CINS-a! Uz to je potrebno da navedete da ste priču preuzeli od Centra za istraživačko novinarstvo Srbije, kao i link ka tekstu koji prenosite.

Više informacija: cins.rs/uslovi-koriscenja/

Ostavi komentar

Prati
CINS neće objavljivati komentare koji sadrže uvrede, govor mržnje, pozivanje na nasilje ili diskriminišu bilo koju društvenu grupu. Takođe, nećemo odobravati optužbe na račun pojedinaca koje ne možemo da dokažemo. Hvala što poštujete ova pravila :)
Obavesti me o
guest
0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare

Povezano

07. okt 2016.
Televizija Best i F Kanal, mediji povezani sa funkcionerima SNS iz Zaječara, poslednjih nekoliko godina su od grada dobijali značajno više novca iz budžeta u odnosu na period kada funkcioneri nisu bili na vlasti
27. apr 2016.
Novac građana Subotice na medijskim konkursima dobijaju i organizacije koje vode ljudi bliski pojedinim strankama, pokazalo istraživanje portala Magločistač. Za dobijanje tih sredstava im često ni adekvatno obrazloženje projekta nije potrebno. Za magazin Dani novac dobila tri različita podnosioca projekta tokom tri pokušaja oživljavanja ovog lista za četiri godine 
31. mar 2016.
Milioni dinara potrošeni su prošle godine na promociju vlasti u gradovima i opštinama, uključujući gostovanja političara u emisijama i prenose skupštinskih sednica. Novac građana je isplaćivan i medijima povezanim sa lokalnim funkcionerima
10. mar 2016.
Sremska televizija i njen vlasnik Aleksandar Vinčić, zajedno sa nekoliko novoosnovanih produkcijskih kuća, su na četiri konkursa za medije u Sremu došli do 30 miliona dinara. U komisijama koje su odlučivale o raspodeli novca bili su i predstavnici preduzeća koje nije imalo prava da predlaže članove - od kojih su neki takođe povezani sa Sremskom TV