InfografikMultimedijaFinansiranje medija

Informer i Srpski telegraf: neprofesionalnost koja se isplati

18. sep 2019.
Ilustracija: Đorđe Matić
Provladini tabloidi Informer i Srpski telegraf dobili su za tri godine ukupno 52,5 miliona dinara državnog novca na konkursima za medijske projekte koji su u javnom interesu. Novac im se dodeljuje uprkos čestom kršenju profesionalnih standarda, a Infomer preko jedne od svojih firmi ovakvo pravilo uspeva i da zaobiđe.
 

List Informer dobija novac za rad na medijskim konkursima od 2017. godine, tako da mu je 29,8 miliona dinara državnog novca do danas stiglo iz 36 konkursa. Dnevni list Srpski telegraf od svog osnivanja u martu 2016. godine do danas je dobio 22,8 miliona dinara na 34 konkursa.

Informer je u ovom periodu konstantno kršio Kodeks novinara Srbije zbog čega ima čak 44 izrečene javne opomene, a slična je situacija i sa Srpskim telegrafom koji ima 18 opomena. Opomene za posledicu imaju javnu kritiku, a izriče ih Komisija za žalbe pri Savetu za štampu nakon što utvrdi da su mediji prekršili pravila profesije, odnosno Kodeks novinara.

Međutim, još jednu ulogu opomene imaju – da onemoguće da novac građana ode u ruke onih koji ne brane javni interes.

Pravilnik za ocenu medijskih projekata propisuje da prednost u dobijanju novca imaju projekti koji ostvaruju javni interes, uz garanciju da se medij pridržava profesionalnih i etičkih standarda, ali neprofesionalno izveštavanje ovih medija nije bio problem za komisije koje su im dodeljivale novac.

Iako mu pobeda na konkursu nije uskraćena, Informer je našao način da zaobiđe pravila.

Tabloid novac na konkursima dobija kroz dve firme – Insajder tim, koja je izdavač lista i sajta Informer, i preko reklamne agencije Info IT media. Obe firme su u vlasništvu urednika Informera, Dragana Vučićevića. Kada se na konkurs prijavi putem firme Info IT media, koja nije izdavač medija, ona formalno nema ni jednu opomenu Saveta za štampu. Zbog toga je skoro 70% novca koji je otišao Informeru putem konkursa uplaćen na račun Info IT media, a ne na račun izdavača ovog lista.

Tamara Filipović Stevanović iz Nezavisnog udruženja novinara Srbije kaže da je u pitanju mana u Pravilniku za ocenu medijskih projekata:

„Savet za štampu ne može da osudi produkcijsku kuću za kršenje Kodeksa i to je nešto što je ostalo neregulisano u trenutnom pravilniku, taj kriterijum nije primenjiv na njih jednostavno”, objašnjava Filipović Stevanović.

Čitajte više OVDE.

 
Realizovano u sklopu:

Autor:

Ostavi komentar

avatar
  Prati  
Obavesti me o

Tagovi

Povezano

Send this to a friend