05 Decembar 2016, 09:39

Komentari (0)

Agencija neće da ispituje navode Rudolfa Đulijanija o poseti Beogradu

Pred izbore 2012. godine Đulijani se u javnosti pojavljivao sa funkcionerima Srpske napredne stranke, uključujući Aleksandra Vučića i Tomislava Nikolića. Kasnije je izjavio da je njegov dolazak platila neimenovana londonska firma. 

Piše: Vladimir Kostić

Đulijani u poseti Beogradu 2012. godine. Foto: Fejsbuk, stranica SNS-a

Đulijani u poseti Beogradu 2012. godine. Foto: Fejsbuk, stranica SNS-a

Agencija za borbu protiv korupcije neće proveravati navode Rudolfa Đulijanija da je njegov boravak u Srbiji pred izbore 2012. godine platila firma iz Londona. Đulijani je ovu izjavu dao za američki CNN, u novembru 2016. godine, ali je i ranije spominjao da je posetu platila kompanija koju nije imenovao.

Nekadašnji gradonačelnik Njujorka rekao je da ga je ta kompanija i pozvala u Beograd, gde je davao savete o mogućnostima za ekonomski razvoj.

Tokom boravka u glavnom gradu Srbije Đulijani se u javnosti pojavljivao u društvu predsednika Srbije Tomislava Nikolića i premijera Aleksandra Vučića, koji je tada bio kandidat za gradonačelnika Beograda. Njihova Srpska napredna stranka (SNS) platila je neke od troškova tokom Đulijanijeve posete.

U okviru kontrole finansiranja izborne kampanje 2012. godine, Agencija je proveravala te troškove, ali u odgovoru koji su Centru za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) poslali u novembru 2016. godine navode da nisu došli “do relevantnih podataka i dokaza da je bilo koja kompanija iz inostranstva finansirala usluge u vezi sa posetom Rudolfa Đulijanija.”

Iz Agencije napominju da ne samo da nisu proveravali Đulijanijeve navode nego ih i ne planiraju proveravati, pošto je kontrola izveštaja o troškovima izborne kampanje SNS-a za tu godinu završena.

Nemanja Nenadić
iz organizacije Transparentnost kaže da ne postoji zakonska prepreka da Agencija vrši proveru i nakon što je kontrola sprovedena.

“Ako ima novih, važnih informacija, kontrola uvek može da se nastavi”, objašnjava Nenadić i dodaje da ukoliko Agencija nije ranije bila upoznata sa navodima iz Đulijanijeve izjave, da bi trebalo da ih proveri.

Agencija u odgovoru CINS-u takođe navodi kako je tokom vršenja kontrole o Đulijanijevoj poseti utvrđeno da su svi troškovi plaćeni i prikazani u izveštaju.

Ipak, upravo dokumentacija Agencije opovrgava ovu njihovu tvrdnju.

U tekstu o prikrivanju troškova izborne kampanje, objavljenom u martu ove godine, CINS je pisao i o Đulijanijevoj poseti. Dokumentacija koju je Agencija tada dostavila CINS-u pokazuje da SNS nije prijavila sve troškove - izostavili su informaciju da je sa 105.000 dinara plaćen VIP salon koji je Đulijani koristio na aerodromu Nikola Tesla.


Komentari (0)
Napiši komentar


Ime i prezime

Komentar




Ne možete da protumačite sliku? kliknite ovde da osvežite

Podrzi nas - podrzi CINS