Reply to REM: Ladies and Gentlemen, You Had Your Chance

Reply to REM: Ladies and Gentlemen, You Had Your Chance

On the occasion of REM’s response to a CINS article, I can only say: this is for the readers, because REM had its chance – four times.

REM Council Ignores Findings of Its Own Service in Bid to Justify Television Campaigns

CINS is publishing the details of reports by the Regulatory Authority of Electronic Media (REM) Supervision and Analysis Service, which reveal several violations by the Pink and Studio B...

REM’s Concessions to Televisions to the Detriment of Children

Even though it notices that free-to-air televisions broadcast programs that damage minors, REM fails to punish them. The regulatory body’s software over the course of three years registered at least 1,000 violations, where televisions did not properly...

Tax Authority Checks Južne Vesti, but Not Televisions Connected with Gašić

While the Južne Vesti newspaper has over the past five years often been the target of tax inspectors, the Niš-based televisions connected with Bratislav Gašić’s son Vladan did not undergo such checks until 2018...

Unallowed Donation of 1.3 Million EUR to the Ruling Party

Serbian Progressive Party received office space in Belgrade as a gift, the value of which exceeds the limit of about 1.3 million EUR allowed by law. The premises have been donated by Velibor Jovanović, a member of the party, who had bought them a year...

Domestic violence in Serbia: lenient punishments, weekends out, and violence again

When in prison, convicts for domestic violence are granted downtown outings and weekends out. In the last two years, a number of them were released on probation...

Company belonging to Nenad Kovač thrown out of business in Denmark

Over the last ten years, companies belonging to Nenad Kovač, known under the nick-name Neša Roaming, concluded business operations with the state worth about 145 million EUR. Last year, one of them was thrown out of business...

From Nigerian scheme to clandestine EPS procurement worht milions

Within two EPS tenders for restoration of small hydro power plants, company Hidro-Tan received almost €5 million as the only bidder. Today's leaders in the area of renewable energy sources...

Millions from media competitions for the Srpski telegraf and Informer

Pro-governmental tabloid papers - Srpski telegraf and Informer - received the total of 23.05 million dinars through open calls for media financing, despite frequent violations of the Code of ethics of journalists of Serbia.

State institutions paid Tanjug more than 114 million dinars

Regardless of the unclear grounds for its operation and millions of dinars which the state paid for its closing, institutions and public companies conclude commercial contracts with Tanjug based on public procurement

Coal combustion: In Kostolac every fourth day not for breathing

Coal-combusting thermal plants, the main source of air pollution in Serbia, have impact on the number of patients suffering from respiratory and cardiac diseases. Although emissions of harmful substances from Kostolac exceed the permitted limits...

EPS: Irresponsible to detriment of citizens

Over the last 10 years, EPS had to pay almost €15.8 million for its delay in utilization of 13 international loans. This also includes the most valuable project of Serbian electric power industry, construction of the desulphurization plant...

Small hydroelectric power plants: the state and companies connected to Vučić’s godfather profit most

The hydroelectric power plants owned by EPS (Serbian Electric Power Industry) and those connected to Nikola Petrović were paid more than €21 million...

Jorgovanka Tabaković plagiarized a significant part of her doctoral thesis

The doctoral thesis of the Governor of the National bank of Serbia is full of paragraphs literally copied from works of other authors, without quoting them.